A SEO elemzés az a tevékenység, amit időről időre el kell végeznünk webhelyünk töretlenül kiváló eredményei érdekében.
Ha webhelyünk nem olyan jó helyen szerepel a keresőkben, mint szeretnénk, annak számos oka lehet.Mindenesetre egy alapos SEO elemzés segít felderíteni a hiányosságokat.
Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy milyen szempontokat tekintenek át egy ilyen vizsgálat során, és ehhez mely eszközök nyújthatnak segítséget.
Miért van szükség SEO elemzésre?
Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan optimalizálhatjuk webhelyünk teljesítményét mind technikai, mind tartalmi tekintetében, ismerni kell azokat a problémákat, amelyek jelenleg akadályozzák a webhelyet a Google-rangsorának javításában.
Egy átfogó SEO elemzés, amely elsősorban tartalmi kérdéseket céloz meg, egy technikai SEO audittal kombinálva fényt hozhat az éjszakába. Ahelyett, hogy bizonytalanságban tévelyegnénk és kapkodva keresnénk, mi lehet a probléma, a SEO elemzés eredményeit felhasználva konkrét cselekvési tervet készíthetünk.
A SEO elemzés az első lépés a siker felé vezető úton
Webhelyünk SEO ellenőrzése során a keresőoptimalizálás (SEO) három legrelevánsabb területére kell összpontosítanunk:
- Technikai optimalizálás
- Tartalomoptimalizálás (oldalon)
- Visszamutató linkek optimalizálása (oldalon kívül)
Keresőoptimalizálás ellenőrzőlista
- A webhely kódjának a lehető legegyszerűbbnek és elérhetőbbnek kell lennie
- A webhelynek meg kell felelnie a legújabb műszaki szabványoknak
- A webhely elérhető, és nincsenek hibaoldalai vagy egyéb olyan hibái, amelyek akadályozzák a keresőrobotok munkáját
- Az XML és HTML webhelytérképeket a Google Search Console tárolja
- A navigációs és belső hivatkozások logikusan és áttekinthetően vannak felépítve
- Weboldalának tartalma nem elavult, és folyamatosan frissül
- Webhelyének szöveges tartalma egyedi (egyedi tartalom)
- Az oldal tartalma felhasználó-központú és hozzáadott értéket kínál
- Az oldalak különböző kulcsszavakra vannak optimalizálva, nincs átfedés
- A Google SERP-ekhez olvasandó metaadatok rendelkezésre állnak, és az oldal tartalmához optimalizálva vannak
- Webhelyének erős visszamutató profilja van (hivatkozások más webhelyekről, webkatalógusokból, magazinokból stb.)
Ezeket a hibákat ne kövessük el!
- A legnagyobb hiba a keresőoptimalizálás során az, ha elhisszük, hogy egy oldal „kész” vagy már „tökéletesen” optimalizált, ezért a SEO erőfeszítések leállhatnak. A keresőoptimalizálás egy folyamatos tevékenység, amelyet az algoritmus folyamatos továbbfejlesztése és a versenytársak tevékenysége miatt sem szabad abbahagyni, hogy a jövőben is versenyképesek maradjunk.
- A legfontosabb szempontok a webhely műszaki állapota, a tartalom és a linkprofil erőssége – azaz a webhelyére hivatkozó domainek és oldalak száma.
- A mobileszközökre való optimalizálás – vagyis a reszponzivitás – témája szintén több éve előtérben van, mert a mobileszközök növekvő használatának folytatódó tendenciája megváltoztatja azt a módot, ahogyan a keresőmotorok információval látják el felhasználóikat. Nemcsak a helyes grafikus megjelenítés, hanem az oldal betöltési ideje is fontos szerepet játszik. A Google szerint az összes felhasználó több mint 96%-a előveszi okostelefonját, és használja a keresőt, ha gyors információra vagy válaszra van szüksége. Annak érdekében, hogy az információkat ne csak a felhasználó rendelkezésére bocsássák, hanem elérhetővé is tegyék, oldalának a lehető leggyorsabban be kell töltenie, hogy a kereső ne ugorjon le.
- Első a felhasználói élmény. Sok weboldal üzemeltetője olyan tartalommal tölti meg oldalát, amelyet saját maga különösen fontosnak tart. Ennek van helye, de a legfontosabb, hogy a felhasználók számára valamilyen szempontból fontos kérdésre igyekezzünk választ adni. Olyan szempontból írjuk meg a honlap tartalmát, hogy az a felhasználó mely problémájára adhat választ, neki miben segít.
- A keresőmotorokat úgy tervezték, hogy a felhasználók számára a legjobb eredményeket nyújtsák lekérdezéseikre. Webhelyünk azonban csak akkor tudja hozni ezeket az eredményeket, ha megválaszolja a felhasználók számára fontos kérdéseket, megoldja a problémákat, és valódi hozzáadott értéket teremt a tartalma révén. Minél jobban sikerül ez, annál nagyobb a valószínűsége, hogy jó helyezést ér el a keresési kifejezések között.
- Fontos: Ne hozzunk létre több oldalt, amely pontosan ugyanazt a témát vagy ugyanazokat a keresési kifejezéseket tartalmazza, mert ezek nem erősítik, hanem gyengítik egymást.
SEO elemző eszközök
Szerencsére ma már számos olyan eszköz létezik, amelyek segítségével sokkal könnyebben elvégezhető egy webhely SEO elemzése.
Az alábbiakat a Google ingyen biztosítja a webmestereknek:
1. Google Search Console
2. Google Analytics
3. Google Testmysite
4. Seobility
5. Seorch
Ezek használata igényel némi gyakorlatot, de idővel bele lehet jönni. Ha nincs ideje ilyesmivel foglalkozni, bízzon meg egy SEO ügynökséget a feladattal!
<-- Vissza aKeresőmarketing ügynökség Nógrád Nógrád megye blog oldalra!