Szövegíró, blogger! Minden témában tőlem neked!

SEO: a garantáltan megtérülő befektetés

Ha garantáltan megtérülő befektetést keres: SEO

Minden korszaknak megvannak a maga újító technikái és modern megoldásai, amelynek egyik jellemző példája a SEO kialakulása. Korábban, ha elromlott valami a ház körül, rögtön az arany oldalakon vagy apróhirdetésekben próbáltunk meg segítséget találni. Ez ma már elavult dolognak számít, habár maga a jelenség nem tűnt el teljesen, csak az ügyintézés (vagy az online vásárlás) vált sokkal könnyebbé és egyszerűbbé, pillanatok alatt elintézhetővé. Napjainkban sokkal rutinosabban vagyunk képesek az online térben tájékozódni, amely egyrészt az átláthatóságot segíti, másrészt pedig időt spórol nekünk. Tanulmányok százai tanúsítják, hogy egy átlagos ember minimum heti egy napot jelen van az online térben. Ha vállalkozásokról van szó, a SEO, mint marketing stratégia nagyban meg tudja könnyíteni az online érvényesülést.

A SEO (search engine optimization), amely magyarul keresőmotor-optimalizálást jelent, sokak számára közismert fogalom, viszont többnyire csak nagyon kevesen tudják, hogy mit is értünk pontosan a kifejezés alatt. A megnevezés mögött professzionális, összehangolt marketing-stratégiai technikák rejlenek, amelyek segítségével úgy optimalizálják az online tartalmakat, hogy azok a fizetetlen keresési eredmények találati sorának első helyein jelenjenek meg. Hasonlóan ahhoz, mintha az arany oldalak közé egy olyan virtuális könyvjelzőt tennénk, amely segít nekünk megtalálni azt, amelyikre a leginkább szükségünk van. A SEO, mint marketing technológia persze ennél sokkal összetettebb, rengeteget segíthet egy vállalkozásban - a láthatóság és jelenlét javításától kezdve, az eladási ráták javításáig és a reklámozási eredményességig - persze csak abban az esetben, ha profi szakemberek által van elvégezve.

A SEO egyik legfontosabb feladata egy adott weboldal forgalmának a javítása. Az internetes felhasználók körében igen elterjedt hagyomány a keresőmotorok használata. Ha egy felhasználó célirányosan keres valamit, nagyon ritka, hogy ismer olyan honlapot, amelyet aztán közvetlenül nyit meg. Mindig a széleskörű tájékozódás a kezdeti fázis, és konkrétumok hiányában, ha az interneten A-ból B-be szeretnénk eljutni, a keresőmotorok lesznek az elsőszámú befutók. Nem meglepő, hogy a keresőmotorok koronázatlan királya - a maga kilencven százalékos piaci részesedésével - a Google.

Ahogy a mondás is tartja, a Google a barátunk, legyen szó egy újonnan kinézett mosógépről, bicikliről, vagy akár egy jó mexikói étteremről a környéken. Ha azonban a vállalkozásunk nem használja ki a SEO nyújtotta lehetőségeket, a Google azt sem fogja tudni, hogy a világon vagyunk, azaz a felhasználó soha nem fogja megtalálni a vállalkozásunkat, így pedig annak ellenére, hogy jelen vagyunk az online térben, lemondhatunk a potenciális vásárlókról. A keresőmotorok sorában, második helyen követi a Google-t a Youtube. Tévedés lenne viszont azt gondolnunk, hogy a rangsor elejére csak drága video hirdetésekkel juthatunk el. Létezik ennél olcsóbb megoldás is, mivel könnyen a lista elejére varázsolhatunk egy SEO technikával rendszeresen, profin karbantartott oldalt.

A SEO további pozitív hatása, hogy a weboldalunk forgalma minőségibb lesz. A Google algoritmusai nem tartoznak a legegyszerűbben elmagyarázható dolgok közé. A működési elvet talán egy online társkeresőhöz tudnánk hasonlítani, ahol az a cél, hogy az eladókat és a potenciális vásárlókat közelebb hozzuk egymáshoz az online térben. Ebben nyújt segítséget a SEO. A keresőoptimalizálás folyamata azonban többről szól, minthogy a keresőmotorokat rávegyük arra, hogy egy adott oldalt a listák elején jelenítsenek meg. A keresőmotoroknak részletesen és pontosan kell tudnia, hogy egy adott oldal tartalma miről szól. Ez azért szükséges, hogy egy adott keresőoldal pontosabban be tudja határolni, hogy a Google vagy éppen a Youtube által a felhasználó elé tárt tartalom, kinek lehet a leginkább releváns.

Például a kisvállalkozóknak nagyon jó hír, hogy az emberek több, mint 78%-a rendszeresen használ okostelefont, amelyen sokkal lokalizáltabb módon jelennek meg az eredmények, így ezen kisvállalkozások a piacon lévő nagyobb szereplőkkel is fel tudják venni a versenyt. Mindez persze csak abban az esetben válik hatékonnyá, ha az oldal megfelelő SEO mechanizmusokkal van ellátva. Ha egy adott webhely és tartalom adott régióra, városra vagy környékre van optimalizálva, biztosak lehetünk benne, hogy a keresőmotorokban a lehető legkönnyebben találják meg a vállalkozásunkat a helyiek. Ehhez természetesen elengedhetetlen, hogy specifikus adatokat adjunk meg, illetve az sem hátrány, ha  az adott vállalkozásról a Google Cégem felület is a legrészletesebb adatokat tartalmazza.

A SEO a fejlett UX záloga is. Az UX (user experience) egy angol rövidítés, amely magyarul felhasználói élményt jelent. Egy adott weboldal életében az UX az egyik legfontosabb faktor. A mai napig helytálló Bill Gates legendássá vált mondása, amely szerint a “tartalom a király”, a tartalom hatékonyabbá tételére való törekvésben pedig a SEO nyújtja a legnagyobb segítséget. A webhelynek olyan optimalizált tartalommal kell rendelkeznie, amely egyrészt jól olvasható, másrészt agitálja, inspirálja, oktatja, és végső soron ellátja az embereket a vásárlási folyamathoz szükséges információkkal.

Ahhoz, hogy a felhasználói élmény pozitív legyen, ezt a tartalmat egy olyan ügyesen megtervezett webhelyen kell megjeleníteni, amely nemcsak könnyen navigálható, hanem esztétikailag is jól néz ki, gyorsan betölthető és mobilbarát - a reszponzív felületek vannak ezzel kapcsolatban hatalmas előnyben, viszont a keresőmotorok számára könnyű a belülről való feltérképezés és listázás is. A képlet tehát nem túl bonyolult, éppen ellenkezőleg - kifejezetten egyszerű és logikus.

Az optimalizált blogbejegyzések és videók szintén remek módszerek arra, hogy a felhasználó számára hozzáadott értéket hozzanak létre, és a keresőmotorok találati listájában javítsák a rangsorban való helyezést. Végső soron az a potenciális vásárló, aki az Ön webhelyén pozitív tapasztalatokkal lesz gazdagabb, sokkal nagyobb valószínűséggel fog Önnél vásárolni.

A SEO a márkatudatosságot is fokozza. A mondás úgy tartja, hogy az vagy, amit megeszel, igaz ez a SEO világában is. Az E-A-T jelentése szakértő, hiteles és megbízható. Ha webhelye rendelkezik ezekkel a tulajdonságokkal, a keresőmotorok előnyben részesítik más webhelyekkel szemben, így a találati listában az Ön honlapja magasabb rangot képvisel majd, mint a versenytársaké. Az erős közösségi média profilok fenntartása, informatív blog cikkek közzététele, visszamenőleges linkek biztosítása a hiteles webhelyekről és online vásárlói vélemények kikérése mind-mind olyan taktikák, amelyeket egy jó SEO stratégia magában foglal. Hosszú távú előny, hogy minél több helyen tűnik fel az Ön termékének vagy weboldalának a neve az internetes találatokban, annál gyorsabban nő az emberek tudatossága a brand iránt.

<-- Vissza a SEO: a garantáltan megtérülő befektetés blog oldalra!